Atatürk Üniversitesi Öğrencileri Pedagojik Formasyonun 15 bin kontenjan sınırına düşürülmesine pankart açarak eylem yaptılar. Öğrenciler, YÖK’ün üniversitelere öğrenci yerleştirirken yapması gereken kısıtlamaları zamanında yapmağını ve binlerce öğretmen adayının mezun olup göreve başlayacağı dönemde pedagojik formasyona sınırlama getirilmesinden mağdur oldukalarını vurguladı.
Erzurum Atatürk Üniversitesi öğrencileri, Pedagojik Formasyon kontenjanlarına sınırlama getirilmesine ‘ Formasyon hakkımız söke söke alırız’, ‘Rektör uyuma öğrencine sahip çık’ sloganlarıyla tepkilerini dile getirdi. Fen Edebiyat Fakultesi’nin öncülüğünde ve diğer fakültelerin katılımıyla Atatürk Üniversitesi Anıtlar önünde basın açıklaması yapan öğrenciler soğuk hava ve şiddetli rüzgarın etkiyle zor anlar yaşadı.
Öğrenciler adına basın açıklaması yapan Funda Kılıç, YÖK üniversitelere yerleştiriken yapması gereken kısıtlamayı zamanında yapmadığını söyledi. Kılıç, “ Binlerce öğretmen adayının mezun olup göreve başlayacağı dönemde pedagojik formasyon eğitimi vereceği aday sırasında azaltmaya giderek bizleri mağdur etmektedir.” dedi.
Bölümlere istenen kontenjanın iki katı öğrenci gönderip dört kişilik sıralara yedişer oturduklarını ifade eden Kılıç, “ Eğitim sistemimiz şimdi bizlere ümit tacirliği yapmak istemediklerini söylemektedir. En başından hatalı olan bu sistem bizi özel eğitim kurumlarının ve dershanelerin kölesi olmaya zorlamaktadır.” diye konuştu.
Kılıç açıklamasına şöyle devam etti: “YÖK formasyon açıklamasını bizlere değil bizimle birlikte çabalayan ve beklenti içinde olan ailelerimize yapmalıdır. YÖK sadece 15 bin kadroyla on binlerce öğretmenin geleceğiyle oynadığını bilmelidir. Bizden önceki dönemde 69 bin 500 kontenjan açarak neredeyse TIP Fakültesi öğrencilerine bile formasyon verecek olan YÖK, bu sene biz Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerini elinin tersiyle iterek yok sayma çabalarına son vermelidir. Atatürk Üniversitesi öğrencileri olarak öncelikle YÖK’ten ve üniversite yetkililerimizden formasyon verilecek öğrenci sayısının arttırılmasını talep ediyoruz. İstediğimiz bir ayrıcalık değil hakkımız olan eğitimdir.”








