ŞEHİRDER Başkanı Murat Ertaş'ın 5 yıl önce AK Parti, Bürokrasi ve o dönemki ismi ile cemaat, mevcut ismi ile FETÖ yü uyaran yazısı yeniden gündemde.
Ertaş'ın 3 Mayıs 2011 tarihinde kaleme alarak yayınladığı yazı, dönemin en güçlü yerel gazetelerinden birinde yayınlanmış ve gündemi oluşturmuştu.
Kaleme aldığı 'Cemiyete mi, Cemaate mi hizmet?' başlıklı yazı ile siyasi iktidarın henüz farkına varamadığı tehlikeyi yıllar öncesinden bildiren Ertaş; 'Bir cemaatin veya cemaat bireylerinin ekserisi, kamu düzenini ve sosyal adaleti lehine çevirme gayretindeyse onun “cemaat olup olmadığı” tartışılır. Böyle bir niyeti ve hedefi olan cemaatler ve bireyler aslında “KAYIT DIŞI SİYASET” yapıyor demektir. Kayıt dışılık, risk faktörünü ortadan kaldırdığı gibi konjonktüre göre –varsa- çıkarları doğrultusunda desteklediği siyasi iradeyi ve kamu görevlilerini tereddütsüz yarı yolda bırakabilirler.' vurgusunu yapmıştı.
17-25 Aralık darbe planından yaklaşık 2 buçuk yıl önce uyarılarını sıralayan Ertaş, bürokrasideki kadrolaşma ve oluşturulmaya çalışılan devletten bağımsız hiyerarik düzenden hakkında da uyarılarda bulunmuş.
Bununla birlikte, o dönemmin FETÖ yöneticilerini de yaptıkları hataları ve hedefledikleri yanlış düşünceden dolayı uyaran Ertaş, o günlerde siyasi, bürokrasi ve FETÖ kanadından eleştri yağmuruna tutulmuştu.
İşte 5 yıl önce yazılan ve ibretlik uyarılar ile dolu o yazı...
http://www.gazetedogu.com/yazarlar/murat-ertas/cemiyete-mi-cemaate-mi-hizmet/394/








