Projenin Akıbeti Karanlık!
Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, üç aya yakın bir süre önce tarihi kent yolu projesi ile ilgili yıkımları yeniden başlatmış ve kamuoyunu yaptığı açıklamar ile bilgilendirmişti.
O dönem bizler de Erzurum Nefes Haber Sayfası olarak haberi yayınlamıştık.
Ancak projenin yeniden canlandırılarak yıkımlara başlanmasının üzerinden iki bucuk ay geçmiş olmasına rağmen projenin ilerleyemeyişi tepkilere neden oldu.
Haber Tarihi : 13 04 2013
Haber Arşivi linki :
http://www.erzurumnefes.com/kultur-yolu-projesine-hiz-verildi/1766/
Haber içeriği :
“Birinci etap peyzaj ve çevre düzenlemesi projelerinin tamamlandığını ve Anıtlar Kurulu’nun onayından sonra ihalesi yapılarak uygulamaya başlanılacağını açıklayan Başkan Sekmen, "Kale ile Ulu Cami arasında bulunan alandaki binaların söküm ve enkaz kaldırma çalışmaları ay sonuna kadar tamamlanarak, peyzaj uygulamasına başlanılacak. Bu yıl içerisinde, Kale ve Ulu Cami arasındaki birinci etabı, projesi bitirilerek, meydanı yapılmış, peyzaj ve çevre düzenlemesi ile ışıklandırması tamamlanmış olarak halkımızın hizmetine sunacağız. Artık, Çifte Minareli Medrese ve Ulu Cami’nin kapılarından bakınca kalenin girişi görülebilecek."diyerek, bu alanda oluşturulacak meydanın, halkımızın rahatlıkla, huzur içerisinde gezip, dinlenebileceği bir ortam olacağını kaydetti.”
Haberin sunulduğu 13.04.2015 tarihinden bu güne 3 aya yakın bir süre geçmiş olmasına rağmen, birkaç binanın yıkımı haricinde projenin ilerleyemeyişi vatandaşın tepkisine neden oldu.
Vatandaş Durumdan Şikayetçi
Vatandaş ve çevre halkı, arka tarafta yıkılan binalardan ziyade kamulaştırılma işlemleri tamamlanan ve caddeye bakan binaların yıkılamamasının sebebini anlayamıyor.
Konu ile ilgili görüşlerini aldığımız vatandaşlar, “Sayın Başkanımız Mehmet Sekmen yaklaşık 3 ay önce buraların yıkım işlemlerine yeniden başlarken, bir ay içerisinde yıkımının bitirileceğini ve Ulu Cami ile Kale arasındaki alanı harabe halden kurtaracağına dair söz vermişti. Ancak üzülerek görüyoruz ki Sayın Başkan şehir ile alakalı bu kadar önemli bir konu üzerinde yeterince hassasiyet göstermemekte. Aynı zamanda hiçbir bahane üretememekte. Başkandan konu ile ilgili ciddi hassasiyet bekliyoruz.”
.jpg)
Görüştüğümüz bazı vatandaşlar ise olaya daha farklı bir şekilde bakıyor ve başkana iletilmek ve kamuoyuna bildirilmek üzere bazı sorular soruluyor.
İşte vatandaşların söylem ve soruları:
“Başkan yaklaşık üç ay önce yaptığı açıklamada bir ay içerisinde bu alanın ortadan kaldırılacağı sözü vermişti. Ama ne zaman ki yıkım için gelen kepçe bu binalara yaklaştı ise ya durduruldu veya başka alanlar yönlendirildi.
.jpg)
Şu durum da bizlerin de aklına faklı düşünceler ve sorular gelmekte. Lütfen bu soruları ulaşamadığımız belediye başkanımıza sizler ulaştırmaya çalışın. Cevabını bizler merakla bekliyor olacağız.
Mesela, bu binalar yıkılmıyor mu yoksa yıkılamıyor mu?
Mesela, bu binalarda kullanılan yapı malzemelerini mevcut kepçeler ve kullanılabilecek patlayıcılar yıkamıyor mu?
Mesela, bu binaların yıkılmasını birileri mi engelliyor?
Mesela, bu binaları diğerlerinden ayıran fark nedir ki, işe her başlandığında bu binalar adeta koruma altına alınmaya çalışılıyor?
Mesela, bu binalar için bu tarihi proje bir yıl daha mı ertelenecek?
Mesela, bu binalar mı yoksa bu binaların arkasındaki güçler mi artık siz ne derseniz deyin, bu şehirden daha mı değerli ve güçlü?”
Mesela, buralar ne zaman yıkılacak. Yıkım ve temizlik için daha kaç yıl bekleyeceğiz?"
Bölge ile ilgili vatandaşların düşünceleri ve soruları böyle iken, şimdi gözler Büyükşehire çevrilmiş durumda.
Erzurum Büyükşehir Belediyesi’nin konu ile alakalı bundan sonra tutunacağı tavır ise merakla bekleniyor.








