Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Erzurum'da yayın yapan bir kanalda yapılan “Gündem Özel” programında Gazeteci-Yazarlar Esat Bindesen ve Ayhan Türkez’in sorularını yanıtladı.
Başkan Sekmen, programda 2 yılda gerçekleştirilen hizmet, yatırım ve projeleri anlattı. 2016 yılının hamle ve yatırım senesi olacağını ifade eden Sekmen, şöyle dedi: “2016 yılı bizim kentsel dönüşümde yatırım ve hamle yılımız olacak. Geçen yıl alt yapıda hamle yılıydı, bu sene de kentsel dönüşümde hamle yılı olacak. Şuanda Gölbaşı’nda, Hasan-i Basri’de ve Mahallebaşı’nın hemen yanı başında bulunan Marangoz Sitesi’nde inşaatlarımız başlıyor. Arkasından Veyis Efendi, arkasından Kevelciler’de inşallah devam edecek. Yıldızkent’te başlayacak. Bu arada Karadayı Mağdurları için TOKİ bin 700 konut hazırlığı yapıyor. Buradan duyuruyorum. Herkes rahat olsun, zemin etütleri yapıldı, projeler çıkıyor, inşallah bu yıl içerisinde başlayacak. Zaten talep bin 200 bile olmamıştı ama biz fazlasıyla yaptırıyoruz. Bu arada emekli insanlarımız, dar gelirli insanlarımız bu konutlardan hisse sahibi olabilecek. Bunun dışında TOKİ’nin Kazım Yurdalan’da olan Eski Mal Meydanı’nda inşaatları devam ediyor. Bizim hedefimiz konutlaşmada 5 bindi. Dönemin sonunda Allah nasip ederse TOKİ tarafından, bizim tarafımızdan yapılan konut sayısı 7-8-10 bine çıkacak.”
HAFİF RAYLI SİSTEM PROJESİ
Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Çin gezisi ve Hafif Raylı Sistem Projesi’ne ilişkin önemli değerlendirmede bulundu. Başkan Sekmen, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çin’de önemli temas ve incelemede bulunduk. Hafif Raylı Sistem ile ilgili görüşmelerimiz oldu. Başka yatırımları da görüştük. Ziyaretler yaptık, kullanabileceğimiz makineleri üreten fabrikaları gezdik. Bu konularda girişim ve görüşmelerimiz oldu. Raylı sistemle ilgili 7,5 - 8 kilometrelik bir güzergâhı planlıyoruz. İlk etabımız Ulu Cami’nin yani Tebrizkapı’nın oradan başlayacak Havuzbaşı’ndan Üniversite’nin içerisinden Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nden Alparslan Türkeş Bulvarı ve oradan da Forum AVM’ye kadar devam eden bir hat düşünüyoruz. Daha sonra bu hattın uzatımı sağlanarak bir ring servisi, hatta daha sonra Şükrü Paşa ile bağlanabilir. Ön fizibilite için bir proje çalışmamız oldu. Bunu Allah nasip ederse nisan ayı içerisinde Ulaştırma Bakanlığı’mıza sunacağız. Projemizi önümüzdeki yıl gerçekleştirmek arzusundayız.”
KÜLTÜR YOLU PROJESİ
Başkan Sekmen, Kültür Yolu Projesi kapsamında Erzurum Kalesi çevresinde yıkımların devam edeceğini söyledi. Sekmen, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kaleyle ilgili son 8-10 bina kaldı. Onları da yıkıyoruz. Oraları temizleyeceğiz. Ben şehrin merkezini Tebrizkapı’ya kaydırmak istiyorum. Onun için orada bazı kamu binalarına yer göstereceğiz. 50-60 dönümlük bir meydan oluşturmak istiyorum. Gavurboğan’da yeni konutlar yapılacak, projeleri hazırlanıyor. Caminin doğu kısmı tamamen meydan olacak. Şehrimiz de büyük bir meydana kavuşmuş olacak. Biz şehir merkezini oraya kaydırarak hem o eski Erzurum’u canlandıracağız hem de Veyis Efendi, Mahallebaşı, Kevelciler, Cedit, Kasım Paşa, Hasan-i Basri’de eski binaları yıkıp yenilerini yapacağız. ”
IŞIKLANDIRMA VE ULAŞIM
Başkan Sekmen, Erzurum’un ışık ve aydınlatmada Türkiye’de örnek alınan bir vilayet olduğunu hatırlattı. Sekmen, “Türkiye’mizim hiçbir yerinde Erzurum gibi aydınlatması olan bir şehir yok. Bazen diyorlar bu desen Sultanbeyli’de var. Olabilir. ‘Bu Sultanbeyli’nin de olabilir. Oradaki deseni beğenmiş ve buraya getirmişizdir. Geldiğimizde herkes bize, ‘Bu şehir karanlık bir şehir’ diye söylüyordu. Her şeyin üretimini Erzurum’da yapacağız. Şuanda belediye olarak LED’li aydınlatma yapacağız. Arkadaşlarım Çin’de araştırıyorlar. Bundan sonra LED’li aydınlatma lambalarını biz yapacağız. Bu şehir ışıl ışıl oldu. Erzurum Havalimanı’ndan Erzurum’a girdiğimiz zaman bizi ışıklar karşılayacak. Tortum Yolu, Pasinler Yolu, Çat Yolu her yer ışıl ışıl aydınlatılacak. Bunları da Belediye olarak biz çözeceğiz” şeklinde konuştu.
Konuşmasında ulaşım hizmetlerine de değinen Sekmen, şu ifadeleri kullandı: “Doğalgazla çalışan otobüsler aldık. Doğalgaz CNG İstasyonu’nu kurduk. Otobüsleri yavaş yavaş hizmete soktuk. Şu talimatı verdim; yoğun saatlerde bu araçlarımız kullanılsın, yoğun olmayan saatlerde de küçük araçlarımız kullanılsın. Bu şekilde bir dengeleme sağladık. Bu arada özel halk otobüslerini de yenileyeceğiz. Onları da CNG’li hale getirmek istiyorum. Yeni hatlar ilave ettik. Başka yeni hatlar da inşallah ihdas edeceğiz. Hamdolsun araçlarımız bollaştı. Daha güzel bir hizmet sunumu olacak. Şehirde de inşallah bir rahatlama söz konusu olacak.”
KIŞ VE EYOWF
Başkan Mehmet Sekmen, kış mevsiminin külfet değil nimet olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. Sekmen, “Erzurum kış memleketidir. Bundan da şikâyet etmemeliyiz, tedbirimizi almalıyız. Çünkü Erzurum karıyla güzeldir. Hamdolsun Erzurum’daki otellerimiz kışı dolu dolu geçirdi. Bunda yaptığımız reklamların büyük etkisi var. Zaman zaman, ‘Winterfest’e gerek var mı, reklama gerek var mı?’ diyen arkadaşlarımız var. Eğer biz bu reklamları yapmamış olsaydık, otellerimizden ben endişeliydim, çünkü otellerimiz bu şehrin bir değeri… Tanıtımlarla birlikte oteller dolup taştı. Hamdolsun yer bulunamayan zamanlar oldu. Mutluyuz… Ayrıca şehrin tanıtımıyla ilgili reklam desteği de verdik. Gelecek yıllar daha da iyi olacağı kanaatindeyim” dedi. Başkan Sekmen, EYOWF 2017 ile ilgili şunları söyledi: “EYOWF ile ilgili toplantılarda görev dağılımları yapıldı. Zaten Erzurum’un tesis yönünden bir sıkıntısı yok. Mevcut tesisler elden geçiriliyor. Dağın da yönetimi bize verilir verilmez hemen süratli bir şekilde kısa ve orta vadedeki sıkıntıları anında çözeceğiz. Uzun vadede yapacağımız işleri bir programa bağlayıp yerine getireceğiz. Bürokraside bir aksama olmazsa dağın 30-40 gün içerisinde bize teslimi yapılır. Biz de bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da daha da katkı yaparak dağın yönetimini hemşerilerimize, şehrimize yakışır bir şekilde gerçekleştiririz.”
BİR SEKTÖR: DEDİKODU
Başkan Sekmen, kentte var olan dedikodu sektörünün şehrin gelişimine engel olduğunu ifade etti. Sekmen, şunları kaydetti: “Bir cambaz telin üzerinde karşıya geçerken başka yerin insanları ‘Bizim adamımız sağ sağlim karşıya geçsin’ diye dua ediyor, biz de ‘Ne zaman bu adam düşecek’ diye el çırpıyoruz. Bu olmamalı. Bu tip şeyler Erzurum’a, Dadaş’a ve şehrimize yakışmıyor. Ben bazı şeyleri duyduğum zaman üzülüyorum. Bu şehrin olumlu yönlerini konuşalım, olumsuzlukları bir tarafa bırakalım. Sorunları konuşup ortak akılla çözüm bulalım. Birbirimizin ayağına sarılarak engellemeye çalışırsak bunları yapamayız. Yapılan anketlerde halkımızın yüzde 80’i ‘Biz mutluyuz, şehrimizde de büyük bir dönüşüm görüyoruz ve bekliyoruz’ diyor. Türkiye’deki nadir belediyelerden biriyiz. 1099 tane okulun bakım ve onarımını yaptık. Niye yaptık? Okulların halini gördük de bunun için yaptık. Bu yıl İl genelindeki tüm lise son sınıf öğrencilerimize üniversiteye hazırlık setleri alıp dağıttık. İnşallah seneye devam ettireceğiz… A’dan z’ye hayvancılığa büyük destek vermeye başladık. Biz halkımızın refahını yükseltmek ve şehrimizi kalkındırmak için gece gündüz demeden çalışmalarımıza devam edeceğiz.”
NEW CITY PROJESİ
Başkan Sekmen, programda New City Projesi ile ilgili değerlendirmede bulundu. Sekmen, şu görüşlere yer verdi: “Biz mağdur olan bu vatandaşlarımıza TOKİ aracılığıyla 20 yılda ödenmek şartıyla, içine taşındıktan sonra ödemek şartıyla, çevre düzenlemesi ve alt yapısı belediyemiz tarafından yapılmak üzere konut yapımı girişimlerimiz oldu. Şuanda TOKİ hazırlıklarını yapıyor. TOKİ 1700 konut yapacak. 1200’ü o mağdur olan vatandaşlarımızın. Geri kalanı da emekli ve ev almak isteyen vatandaşlarımıza yapılacak. Ben mahkeme kararlarını bekliyorum. Şehrimize çok konut yapılacak, il dışındaki hemşerilerimizi de buradan konut almaya davet ediyorum. Şehrin doğusunu, eski yerleşim yerlerini güzelleştireceğiz. Allah’ın izniyle Erzurum yeniden ayağa kalkacak.”








